Sunday, January 18, 2009

Minggu 2 (5 Januari 2009 - 9 Januari 2009)

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari Isnin
Tarikh 5 Januari 2009
Refleksi
  • Tiada sesi pengajaran berlangsung kerana pelajar terlibat dengan orientasi Tingkatan 4.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh 6 Januari 2009
Hari Selasa
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Tingkatan 4 MPV
Masa 7.05 - 8.15 pagi
Bidang Pengajaran Perkembangan Diri
Nilai Kepercayaan kepada Tuhan
Unit Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama
Objektif

Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat

Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain.

Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri.

KBKK Merancang, Meramalkan kesan,
Teknik Soal Jawab
ABM Buku Teks
Aktiviti Berkenalan dengan pelajar sebagai guru Tingkatan 4 MPV, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral
Penilaian Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek.
Nilai Murni Peka, Fokus
Refleksi Pelajar berkenalan dengan guru tingkatan dan subjek yang bakal dipelajari.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh 6 Januari 2009
Hari Selasa
Mata Pelajaran Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
Kelas 4 S4
Masa 8.15 - 9.25 pagi
Tema Pencapaian Kendiri
Tajuk Wawasan Diri
Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik: Menerangkan ciri-ciri wawasan diri.

Kemahiran Sivik:Mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri.

Nilai Sivik: Mempunyai sikap kesungguhan yang tinggi.

Aktiviti Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 S4, penerangan mengenai subjek PSK dan penggunaan buku latihan.
BBB Buku Teks Tingkatan 4
Refleksi Pelajar berkenalan dengan guru dan subjek yang bakal dipelajari.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari Rabu
Tarikh 7 Januari 2009
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Tingkatan 4 K7
Masa 8.15 - 9.25 pagi
Bidang Pengajaran Perkembangan Diri
Nilai Kepercayaan kepada Tuhan
Unit Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama
Objektif

Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat

Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain.

Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri.

KBKK Merancang, Meramalkan kesan,
Teknik Soal Jawab
ABM Buku Teks
Aktiviti Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 K7, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral
Penilaian Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek.
Nilai Murni Peka, Fokus
Refleksi Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari Rabu
Tarikh 7 Januari 2009
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Tingkatan 4 K4
Masa 9.45 - 10.55 pagi
Bidang Pengajaran Perkembangan Diri
Nilai Kepercayaan kepada Tuhan
Unit Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama
Objektif

Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat

Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain.

Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri.

KBKK Merancang, Meramalkan kesan,
Teknik Soal Jawab
ABM Buku Teks
Aktiviti Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 K4, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral
Penilaian Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek.
Nilai Murni Peka, Fokus
Refleksi Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari Khamis
Tarikh 8 Januari 2009
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Tingkatan 4 S2
Masa 8.15 - 9.25 pagi
Bidang Pengajaran Perkembangan Diri
Nilai Kepercayaan kepada Tuhan
Unit Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama
Objektif

Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat

Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain.

Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri.

KBKK Merancang, Meramalkan kesan,
Teknik Soal Jawab
ABM Buku Teks
Aktiviti Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 S2, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral
Penilaian Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek.
Nilai Murni Peka, Fokus
Refleksi Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Day Thursday
Date 8 January 2009
Subject Information Communication and Technology
Form 4 S3
Time 9.45 - 10.55 am
Learning Area Introduction to Information and Communication Technology
Learning Objective Students was introduced about ICT in general.
Activities
  • Teacher explain about rules, and files that are use for this subject.
  • Teacher also told about the assessments that students should do for this subject.
  • Students take down the important note.
Reflection
  1. The lesson will started next week.
  2. Teacher just explain the assessment and lesson
  3. The learning objectives successfully achieved.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari Jumaat
Tarikh 9 Januari 2009
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Tingkatan 4 MPV
Masa 7.05 - 8.15 pagi
Bidang Pengajaran Perkembangan Diri
Nilai Kepercayaan kepada Tuhan
Unit Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama
Objektif

Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat

Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain.

Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri.

KBKK Merancang, Meramalkan kesan,
Teknik Soal Jawab
ABM Buku Teks
Aktiviti Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota.
Penilaian Penyalinan nota.
Nilai Murni Peka, Fokus
Refleksi Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari Jumaat
Tarikh 9 Januari 2009
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Tingkatan 4 K4
Masa 8.15 - 9.25 pagi
Bidang Pengajaran Perkembangan Diri
Nilai Kepercayaan kepada Tuhan
Unit Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama
Objektif

Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat

Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain.

Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri.

KBKK Merancang, Meramalkan kesan,
Teknik Soal Jawab
ABM Buku Teks
Aktiviti Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota.
Penilaian Penyalinan nota.
Nilai Murni Peka, Fokus
Refleksi Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai.

1 comments:

Hj Rambli Zainudin said...

Tahniah. RPH Minggu 2 yang teratur dan kemas.