LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 2 February 2009 |
Subject | Information Communication and Technology (ICT) |
Form | 4 S3 |
Time | 8.15 - 9.25 am |
Learning Area | 1.2 Computer Ethics and Legal Issues |
Learning Objective | 1.2.2 Privacy
|
Activities | Teacher show the slide base on lesson. Students take the important note |
Reflection |
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Isnin |
Tarikh | 2 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K7 |
Masa | 10.20 - 11.30 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Bertanggungjawab |
Unit | 1.4 Masa Tidak Menunggu Kita |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai menguruskan masa, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai bertanggugjawab. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Isnin |
Tarikh | 2 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 S2 |
Masa | 12.05 - 12.40 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Hemah Tinggi |
Unit | 1.5 Berhemah Tinggi, Tinggi Hikmahnya |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Beradab sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai berhemah tinggi. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Selasa |
Tarikh | 3 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 MPV |
Masa | 7.05 - 8.15 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Bertanggungjawab |
Unit | 1.4 Masa Tidak Menunggu Kita |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai menguruskan masa, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat membentuk perasaan tanggungjawab terhadap diri. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Selasa |
Tarikh | 3 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Tingkatan | 4 S4 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Hala Tuju Diri |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik : Menyenaraikan cabaran untuk menjayakan hala tuju diri Kemahiran Sivik : Berupaya menghadapi cabaran untuk menjayakan hala tuju diri. Nilai Sivik : Mempunyai sikap kesungguhan yang tinggi untuk menjayakan hala tuju diri. |
Aktiviti | Membuat jadual hala tuju diri dan kongsikan bersama rakan. |
BBB | Alat Tulis, Kertas, Buku Teks dan Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar dapat membina hala tuju masing-masing. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Rabu |
Tarikh | 4 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K7 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Hemah Tinggi |
Unit | 3. Berhemah Tinggi, Tinggi Hikmahnya. |
Objektif |
|
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti |
|
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai hemah tinggi. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Rabu |
Tarikh | 4 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K4 |
Masa | 9.45 - 10.55 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Hemah Tinggi |
Unit | 3. Berhemah Tinggi, Tinggi Hikmahnya. |
Objektif |
|
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti |
|
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai hemah tinggi. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Khamis |
Tarikh | 5 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 S2 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Toleransi |
Unit | 4. Rakyat Bertoleransi, Negara Harmoni |
Objektif |
|
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. Pelajar diberi sesi soal-jawab. Pelajar menjawab latihan yang diberikan. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai toleransi. |
LESSON PLAN
Day | Thursday |
Date | 5 Februari 2009 |
Subject | Information and Communication Technology |
Form | 4 S3 (38 students) |
Time | 9.45 - 10.55 am |
Learning Area | Introduction to Information and Communication Technology 1.2.4 Computer Crimes |
Learning Objective |
|
Activities |
|
Reflection |
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Jumaat |
Tarikh | 6 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 MPV |
Masa | 7.05 - 8.15 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Toleransi |
Unit | 4. Rakyat Bertoleransi, Negara Harmoni |
Objektif |
|
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. Pelajar diberi sesi soal-jawab. Pelajar menjawab latihan yang diberikan. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai toleransi. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Jumaat |
Tarikh | 6 Februari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K4 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Toleransi |
Unit | 4. Rakyat Bertoleransi, Negara Harmoni |
Objektif |
|
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. Pelajar diberi sesi soal-jawab. Pelajar menjawab latihan yang diberikan. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai toleransi. |
1 comments:
Tahniah. RPH Minggu 6 yang teratur dan kemas.
Post a Comment