Tuesday, June 30, 2009

Week 26 (22 June - 26 June 2009)

LESSON PLAN

Day Monday
Date 22 June 2009
Subject ICT
Time 7.05 - 8.15 am
Form 4 S3 (34 students)
Learning Area

2.4 Installation

Learning Objective

2.4.2 Hard Disk Partitioning and Formatting

2.4.2.1 Format and partition the hard disk.

Activities Students take the important note.
Teacher explain about how to make a partition hard disk and formatting.
Reflection Students understand the concept to make the partition hard disk and formatting.

 

LESSON PLAN

Day Tuesday
Date 23 June 2009
Subject ICT
Time 8.15 - 9.25 am
Form 5 S3 (18 students)
Learning Area

5.2 Program Development

Learning Objective

5.2.2 Develop a program

5.2.2.1 Apply program development phases to solve problems.

Activities
  • Develop a simple program using Visual Basic based on the module.
Reflection Students give feed back about their understanding from the program development.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh 23 Jun 2009
Hari Selasa
Tingkatan 5 K4
Masa 9.45 - 10.55 pagi
Subjek Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan
Tema 4.0 Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk

B. Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara

  • Duta kecil
  • Media cetak
  • Media elektronik
Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik :

  1. Menerangkan cara-cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan luar negara.
  2. Menjelaskan peranan duta kecil dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Kemahiran Sivik:

  1. Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia melalui media cetak dan elektronik.
  2. Memberi sokongan terhadap usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Nilai Sivik:

  1. Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Aktiviti

  • Menghantar e-mel/surat kepada rakan di dalam atau luar negara untuk memperkenalkan warisan budaya Malaysia
  • Main peranan sebagai duta kecil bagi mempromosikan warisan budaya Malaysia kepada kaum lain/pelancong
Refleksi Pembelajaran berjalan lancar, semua pelajar terlibat dengan aktiviti yang dilakukan bersama.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh 24 June 2009
Hari Rabu
Tingkatan 5 K2
Masa 9.45 - 10.55 pagi
Subjek Pendidikan Sivik Dan Kenegaraan
Tema 4.0 Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk

B. Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara

  • Duta kecil
  • Media cetak
  • Media elektronik
Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik :

  1. Menerangkan cara-cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan luar negara.
  2. Menjelaskan peranan duta kecil dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Kemahiran Sivik:

  1. Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia melalui media cetak dan elektronik.
  2. Memberi sokongan terhadap usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Nilai Sivik:

  1. Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Aktiviti

  • Menghantar e-mel/surat kepada rakan di dalam atau luar negara untuk memperkenalkan warisan budaya Malaysia
  • Main peranan sebagai duta kecil bagi mempromosikan warisan budaya Malaysia kepada kaum lain/pelancong
Refleksi Pembelajaran berjalan lancar, semua pelajar terlibat dengan aktiviti yang dilakukan bersama.

 

LESSON PLAN

Day Friday
Date 26 June 2009
Subject ICT
Time 9.40 - 10.40 am
Form 5 S3 (18 students)
Learning Area

5.3 Current and Future Developments

Learning Objective

5.3.1 Latest Programming Languages

5.3.1.1  Find out the latest programming languages:

  • fifth generation language
  • natural language
  • OpenGL(Graphic Library)

Activities

    Group Task

    Collect information on the latest programming languages from printed materials or the Internet.

Reflection Students surf the Internet to find the latest programming language.

 

LESSON PLAN

Day Friday
Date 26 June 2009
Subject ICT
Time 10.40 -11.40 am
Form 4 S3 (34 students)
Learning Area

2.4 Installation

Learning Objective

2.4.3 Software Installation

2.4.3.1 Install operating system, application software and utility programs.

Activities Teacher show the process and students take the important note to make the software installation.
Reflection One student try to install the operating system. This installation will take several time.

0 comments: