RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Isnin |
| Tarikh | 5 Januari 2009 |
| Refleksi |
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Tarikh | 6 Januari 2009 |
| Hari | Selasa |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 MPV |
| Masa | 7.05 - 8.15 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
| Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar sebagai guru Tingkatan 4 MPV, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral |
| Penilaian | Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru tingkatan dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Tarikh | 6 Januari 2009 |
| Hari | Selasa |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
| Kelas | 4 S4 |
| Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
| Tema | Pencapaian Kendiri |
| Tajuk | Wawasan Diri |
| Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik: Menerangkan ciri-ciri wawasan diri. Kemahiran Sivik:Mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri. Nilai Sivik: Mempunyai sikap kesungguhan yang tinggi. |
| Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 S4, penerangan mengenai subjek PSK dan penggunaan buku latihan. |
| BBB | Buku Teks Tingkatan 4 |
| Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Rabu |
| Tarikh | 7 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 K7 |
| Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
| Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 K7, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral |
| Penilaian | Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Rabu |
| Tarikh | 7 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 K4 |
| Masa | 9.45 - 10.55 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
| Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 K4, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral |
| Penilaian | Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Khamis |
| Tarikh | 8 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 S2 |
| Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
| Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 S2, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral |
| Penilaian | Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Day | Thursday |
| Date | 8 January 2009 |
| Subject | Information Communication and Technology |
| Form | 4 S3 |
| Time | 9.45 - 10.55 am |
| Learning Area | Introduction to Information and Communication Technology |
| Learning Objective | Students was introduced about ICT in general. |
| Activities |
|
| Reflection |
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Jumaat |
| Tarikh | 9 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 MPV |
| Masa | 7.05 - 8.15 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
| Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
| Penilaian | Penyalinan nota. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Jumaat |
| Tarikh | 9 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 K4 |
| Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
| Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
| Penilaian | Penyalinan nota. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai. |
1 comments:
Tahniah. RPH Minggu 2 yang teratur dan kemas.
Post a Comment