RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Isnin |
| Tarikh | 12 Januari 2009 |
| Refleksi | Cuti Tanpa Rekod (Banjir) |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Selasa |
| Tarikh | 13 Januari 2009 |
| Refleksi | Cuti Tanpa Rekod (Banjir) |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Rabu |
| Tarikh | 14 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 K7 |
| Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Amanah |
| Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
| Penilaian | Penyalinan nota. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Rabu |
| Tarikh | 14 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 K4 |
| Masa | 9.45 - 10.55 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Amanah |
| Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
| Penilaian | Penyalinan nota. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Khamis |
| Tarikh | 15 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 S2 |
| Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Amanah |
| Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
| Penilaian | Penyalinan nota. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
LESSON PLAN
| Day | Thursday |
| Date | 15 January 2009 |
| Subject | Information and Communication Technology |
| Form | 4 S3 (38 students) |
| Time | 9.45 - 10.55 am |
| Learning Area | Introduction to Information and Communication Technology |
| Learning Objective | Students should be able to define ICT, list the generation of ICT and list the usage of ICT in everyday life. |
| Activities |
|
| Reflection |
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Jumaat |
| Tarikh | 16 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 MPV |
| Masa | 7.05 - 8.15 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Amanah |
| Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti |
|
| Penilaian | Penyalinan nota. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Jumaat |
| Tarikh | 16 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 K4 |
| Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Amanah |
| Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti |
|
| Penilaian | Penyalinan nota. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
| Hari | Sabtu |
| Tarikh | 17 Januari 2009 |
| Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
| Tingkatan | 4 S2 |
| Masa | 8.05 - 9.05 pagi |
| Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
| Nilai | Amanah |
| Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
| Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
| KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
| Teknik | Soal Jawab |
| ABM | Buku Teks |
| Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. Menyambung proses pengajaran yang telah dipelajari pada hari Khamis. |
| Penilaian | Penyalinan nota. |
| Nilai Murni | Peka, Fokus |
| Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. Pengajaran dan pembelajaran tercapai. |
LESSON PLAN
| Day | Saturday |
| Date | 17 January 2009 |
| Subject | Information and Communication Technology |
| Form | 4 S3 (38 students) |
| Time | 9.25 - 10.25 am |
| Learning Area | Introduction to Information and Communication Technology |
| Learning Objective | Students should be able to define the differences of computerised and non-computerised systems. |
| Activities |
|
| Reflection |
|
1 comments:
Tahniah. RPH Minggu 3 yang teratur dan kemas.
Post a Comment