RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Isnin |
Tarikh | 12 Januari 2009 |
Refleksi | Cuti Tanpa Rekod (Banjir) |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Selasa |
Tarikh | 13 Januari 2009 |
Refleksi | Cuti Tanpa Rekod (Banjir) |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Rabu |
Tarikh | 14 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K7 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Amanah |
Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Rabu |
Tarikh | 14 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K4 |
Masa | 9.45 - 10.55 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Amanah |
Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Khamis |
Tarikh | 15 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 S2 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Amanah |
Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
LESSON PLAN
Day | Thursday |
Date | 15 January 2009 |
Subject | Information and Communication Technology |
Form | 4 S3 (38 students) |
Time | 9.45 - 10.55 am |
Learning Area | Introduction to Information and Communication Technology |
Learning Objective | Students should be able to define ICT, list the generation of ICT and list the usage of ICT in everyday life. |
Activities |
|
Reflection |
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Jumaat |
Tarikh | 16 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 MPV |
Masa | 7.05 - 8.15 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Amanah |
Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti |
|
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Jumaat |
Tarikh | 16 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K4 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Amanah |
Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti |
|
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Sabtu |
Tarikh | 17 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 S2 |
Masa | 8.05 - 9.05 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Amanah |
Unit | 2. Amanah Pegangan Hidup Kita |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. Menyambung proses pengajaran yang telah dipelajari pada hari Khamis. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai amanah. Pengajaran dan pembelajaran tercapai. |
LESSON PLAN
Day | Saturday |
Date | 17 January 2009 |
Subject | Information and Communication Technology |
Form | 4 S3 (38 students) |
Time | 9.25 - 10.25 am |
Learning Area | Introduction to Information and Communication Technology |
Learning Objective | Students should be able to define the differences of computerised and non-computerised systems. |
Activities |
|
Reflection |
|
1 comments:
Tahniah. RPH Minggu 3 yang teratur dan kemas.
Post a Comment