RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Isnin |
Tarikh | 5 Januari 2009 |
Refleksi |
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 6 Januari 2009 |
Hari | Selasa |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 MPV |
Masa | 7.05 - 8.15 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar sebagai guru Tingkatan 4 MPV, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral |
Penilaian | Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru tingkatan dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 6 Januari 2009 |
Hari | Selasa |
Mata Pelajaran | Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan |
Kelas | 4 S4 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik: Menerangkan ciri-ciri wawasan diri. Kemahiran Sivik:Mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri. Nilai Sivik: Mempunyai sikap kesungguhan yang tinggi. |
Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 S4, penerangan mengenai subjek PSK dan penggunaan buku latihan. |
BBB | Buku Teks Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Rabu |
Tarikh | 7 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K7 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 K7, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral |
Penilaian | Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Rabu |
Tarikh | 7 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K4 |
Masa | 9.45 - 10.55 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 K4, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral |
Penilaian | Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Khamis |
Tarikh | 8 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 S2 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Berkenalan dengan pelajar Tingkatan 4 S2, penerangan tentang kelas dan penerangan subjek Pendidikan Moral |
Penilaian | Pelajar memperkenalkan diri dan mendengar penerangan subjek. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar berkenalan dengan guru pelajaran dan subjek yang bakal dipelajari. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Day | Thursday |
Date | 8 January 2009 |
Subject | Information Communication and Technology |
Form | 4 S3 |
Time | 9.45 - 10.55 am |
Learning Area | Introduction to Information and Communication Technology |
Learning Objective | Students was introduced about ICT in general. |
Activities |
|
Reflection |
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Jumaat |
Tarikh | 9 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 MPV |
Masa | 7.05 - 8.15 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari | Jumaat |
Tarikh | 9 Januari 2009 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Tingkatan | 4 K4 |
Masa | 8.15 - 9.25 pagi |
Bidang Pengajaran | Perkembangan Diri |
Nilai | Kepercayaan kepada Tuhan |
Unit | Kesejahteraan Alam Tanggungjawab Bersama |
Objektif | Kognitif: Mengenalpasti maksud/definisi nilai dengan tepat Afektif: Pandai mengawal perasaan, dan tindakan diri sendiri apabila berinteraksi dengan orang lain. Perlakuan: Bertutur dengan sopan dan tidak melanggar adat resam Negara sendiri. |
KBKK | Merancang, Meramalkan kesan, |
Teknik | Soal Jawab |
ABM | Buku Teks |
Aktiviti | Pelajar membuat perbincangan dan menyalin nota. |
Penilaian | Penyalinan nota. |
Nilai Murni | Peka, Fokus |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud dan nilai. |
1 comments:
Tahniah. RPH Minggu 2 yang teratur dan kemas.
Post a Comment